Hundtricks?

Tudeluu. Var på sista agiltykursen igår, gick nog ganska bra ändå. Boris är absolut ingen agilityhund men nu har vi provat det och vi kommer säkert hitta våran grej snart, precis som Nanna skrev till mig i en kommentar. Just nu lutar det åt en massa konster. Lyda på inkallning vägrar han men dansa på kommando gör han gärna. Japp.. han har lärt sig själv att dansa. Säger vi dansa så snurrar han runt, men vi måste fortfarande visa med en handgest eftersom han lätt blandar ihop dansa och rulla. Ibland blir han så ivrig att han nästan gör alla konster på en gång. Sitta, ligga, rulla, dansa och pussa. Ja.. Varsågod är han så klart bäst på, äntligen har han förstått att vi måste ha ögonkontakt innan han får ett Varsågod från mig... Min mosters hund kan spela död och torka sig själv med en handduk om han är blöt, ganska roliga tricks.. men jag vill inte ha samma... tips på roliga tricks är uppskattat. 

Vilka konster kan era hundar?


Kommentarer
Postat av: Sara

Åskar kan rulla runt, sitt fint, vacker tass, andra tassen, höger tass/vänster tass, vart är tummen? , den lilla kan ingenting än så länge men det kommer :P

2008-09-27 @ 20:24:59
URL: http://djurens.wordpress.com
Postat av: Sara

Det är helt enkelt så att jag håller upp handen och frågar Vart är tummen? Och han duttar med nosen på tummen. Från början var det tänkt att lära in alla fingrar, som var är pekfingret, lillfingret osv.. :P

2008-09-27 @ 22:44:05
URL: http://djurens.wordpress.com
Postat av: Nanna

Oj, det här får nästan bli ett helt eget inlägg i min blogg för Dina kan en hel del :)

2008-09-29 @ 14:17:49
URL: http://hundendina.blogg.se/
Postat av: Leva

Haha...konster??? Vad är det??? Min lillkille gör lite som han tycker, men nu hamnade vi lite på sniskan med hans uppfostran eftersom jag hamnade på rehab...de enklaste fraserna kan han...sitt, ligg, vänta på maten men inkallningen...fungerar NADA!!! sucka långgardiner, eftersom det är ju jätteviktigt. Men han är glad och lättsam och en så länge ingen odräglig hund i allafall, hehe....så man får väl vara nöjd...Nu är han bara ett halvår, men ju tidigare desto bättre...snart ska fokus lägga på bara honom ;)

Boris är en ljuvlig filur :) trappan upp till fönstret ska jag anamma...bra idé.

puss på nosen till Boris från mig och lillkillen

2008-10-06 @ 12:55:29
URL: http://mininreresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0